Publisert av: mholstad | desember 26, 2008

Vest strikket i alfa med glitter

vestmedbilde

Jeg bestilte 5 herlige i strikkebøker i høst (skal legge ut bilder av de også) hvorav den ene heter Feminin Strikk av Lene Holme Samsøe. Denne boken kan anbefales, her er det mye jeg skal lage! Vesten er i boken strikket av fritidsgarn, men jeg synes det garnet egner seg best til toving, så jeg valgte alfa med glitter og pinner nr. 6. Alfa er litt tykkere enn fritidsgarn, men det gjør absolutt ingenting – det blir så flott! Akkurat nå er jeg så begeistret at jeg planlegger å lage den i en farge til.

Men; krise! Jeg er nå ferdig med ryggen og 1 1/2 forstykke (ryggen ble ferdig iløpet av litt venting på Gardermoen, en times flytur og litt strikking på kvelden) – og er tom for garn! Mangler 1 lite nøste for å gjøre den ferdig, så den får vente til jeg er i Oslo igjen – Go jul! Dette kunne jo ha blitt skikkelig krise, men klok av skade har jeg selvfølgelig pakket med flere prosjekter. Så nå er jeg godt i gang med vest nr 2: setesdalsmønstret vest fra sandnes garn. Ta en titt på den også!

Legg igjen en kommentar

Kategorier

