Publisert av: mholstad | januar 4, 2009

Babyjakke i havskum-mønster fra Dale

dalejakke-havskum

havskum-jakke

Se på denne skjønne jakken her! Dette skal bli gave til en liten baby i løpet av året, bestilt av en bestemor, hvem er hemmelig inntil videre:) Jakken er strikket i havskum-mønster på pinner 2,5, så det tar litt tid, men så er den veldig liten, da. Så dette skal nok gå raskt unna. Nå er bolen unnagjort, så armene skal begynnes på ikveld. Jeg elsker at det er raglan felling! Om alt går etter planen med iver og strikkelyst, så skal jeg lage både lue og sokker, slik at det blir et riktig pent hentesett til babyen skal hjem for første gang. Dette settet strikkes i Dale Baby Ull, men dersom jeg skulle lage det igjen, ville jeg valgt mini alpakka. Jeg synes alpakka er helt herlig å strikke med, og ikke minst mye mykere enn vanlig ull.

Responses

  1. Så utrolig fin jakke, Marita! Rett og slett nydelig 🙂

  2. Hei

    Hadde bare lyst til å si at jeg synes at du har en flott side og at du har laget så mye fint! Jeg likte spesielt raggsokkene med heklakanten, nydelige! Etter å ha funnet den fine siden din, som forøvrig også viste meg veien videre til mange andre flotte blogger, ble jeg så inspirert at jeg opprettet min egen. Takk for inspirasjonen 🙂

    Hilsen Gry

    • Kjære Gry, så flott at siden kan være til inspirasjon! Gleder meg til å følge den fine siden din også!

  3. Havskummønster er nydelig, og gjør seg godt på små strikkeplagg. Jakken kommer til å bli fin!

  4. Hei.
    Det var en nydelig jakke. Jeg har vært på leting etter en jakke i havskummønster, men det er umulig å finne.
    Har du et sted hvor du kjøper eller finner oppskriften på denne fine jakken?
    Jeg har så lyst til å strikke denne jakken.

    hilsen Wenche

  5. hei.
    Jakken er veldig populær tror jeg, for det er mange som
    etterlyser denne oppskiften.
    Nydelig er den iallefall, du skal ha ros for det.

  6. Dette var et nydelig teppe og fine farger

    • Tusen takk, Wenche!


Legg igjen en kommentar

Kategorier

