Publisert av: mholstad | november 22, 2009

Heklet sjal fra boken «Hekling i sommersol»

Dette sjalet laget jeg etter at min mor lærte meg å lese oppskriften i boken «Hekling i sommersol».  Dette er heklingens svar på strikkingens havskum-mønster. Oppskriften består av bare en omgang som man repeterer, men ikke snakk om at jeg fikk det til. Jeg brukte hele flyturen fra New York til Miami i sommer til å lage noe som kunne ligne, men nei. Så da ble det min kjære mams som fikk vise meg, og vips: SÅ ENKELT! Utrolig fint mønster synes jeg,  og har fått mange fine kommentarer på det. til dette sjalet brukte jeg Fairytale på heklenål nr 6,og det gikk med 3 nøster, og da er det ca 120 cm langt vil jeg anta (uten at jeg har målt).  Jeg kommer definitivt til å lage flere av disse, siden de er så greie å lage på reiser o.l.

 

Responses

  1. Deilig! Du får lære meg…!
    Lekker farge!


Legg igjen en kommentar

Kategorier

