Publisert av: mholstad | desember 23, 2009

Mitt juleprosjekt – Sylvi!

Jeg overgir meg og tilber hennes skjønnhet, slaget er tapt og jeg ser nettene blir lange denne jula. Jeg har bestemt meg for å skape en Sylvi  – DÅNEKÅPE!

Etter en hel dags leting etter noe, og noe skulle helst være en jakke,  og etter en forgjeves leting etter 20 nøster Paris – måtte jeg gi tapt for Sylvi. Det er ser ut til at det er ment at jeg skal lage henne denne julen. Den eneste garn-varianten som fantes i mer enn 20 nøster var fritidsgarn, vamsegarn og PT = Sylvi. Bente B har lykkes med sin Sylvi. Lappesola likeså. Kongroa laget en perfekt versjon. Garn og glede har laget sin Sylvi, og Loppelill er underveis. Med alle disse flotte resultatene der ute, så tok jeg sjansen. Så nå behøver jeg all motivasjon fra hele strikke-universet og alle andre univers,  for å overkomme frykten og ikke minst få motivasjon til de utfordringer som jeg vet kommer.

Jeg har lett  på alle blogger etter det optimale garn og pinner og størrelse etc, og kommet frem til følgende:

Garn: Fritidsgarn i fargen rød 4219 , kjøpte 20 stk.  Perlegarn brukte 21 nøster på L/XL.

Pinner: 6 mm

Str: M, jeg er relativt size L, men etter målene mener jeg at M skal være ok. Briste eller bære.

Jeg er nå igang med mansjettene, og skal følge oppskriften til punkt og prikke – BASTA!

Wish me Luck:)

Legg igjen en kommentar

Kategorier

