Publisert av: mholstad | januar 3, 2010

Julens produksjon: oppdatering på Sylvi

Jeg er nå ferdig med begge forstykkene. De gikk veldig greit unna, eneste jeg ser i etterkant er at glattstrikk-kanten bør strikkes veldig fast i forhold til perlestrikket. Kanten tar mer plass i glattstrikk enn det faste perlestrikket, og gjør at kanten kommer til å bli lenger. Jeg ser på oppskriften at kantene foran drar jakken litt ned i fremkant. Jaja, ingentingå gjøre med det nå, kanskje jeg kan bedre det under blokking.

Mansjettene var de første jeg laget. Ene mansjetten er nå sydd sammen, og armen er godt på vei. Heldigvis kan man plukke opp maskene på liten rundpinne med en gang.

Perlestrikket på armen blir som en slags spiral, det dreier seg etterhvert, men regner med at det er slik det skal være. Jeg ser ivertfall ikke hvordan jeg skal unngå det.

Bakstykket er en fryd å strikke! Oppskriften er helt super å følge, diagrammet i oppskriften er klinkeklart! Selv om det ser avskrekkende ut med det samme, og i tillegg på engelsk, så er det faktisk ikke noe å frykte.  Det er ikke akkurat noe man tar med på kaffebesøk og tenker at man kan skravle og strikke (ikke jeg ivertfall) for man bør følge godt med.  Så langt er jeg fornøyd med garnvalget også.

Responses

  1. Gleder meg virkelig til å se den!

  2. Så flink du er! Dette ser flott ut!
    Spent på hvordan den blir når du får den på!
    Randi

  3. Hei Marita!
    Jeg ønsker meg en slik en jeg også, helst før påske : )
    Du er virkelig flink!
    Gleder oss til å komme på husbesøk når dere har flytta : )
    Hilsen Bodil

  4. For ei fantastisk kåpe, og for en herlig farge!! 🙂 Får nesten lyst å prøve meg på noke anna enn barnestrikk når eg ser den 🙂 Gler meg til å sjå den ferdig!
    Monica


Legg igjen en kommentar

Kategorier

