Publisert av: mholstad | juli 10, 2010

Strikket kjole til en liten prinsesse

Lille Tora ble født  i november, 2 mnd for tidlig, så når påsken kom var det endelig på tide å se på strikkekjoler til «lisje Tutti» – og nå er det på tide å få den ut på bloggen.

Jeg fant en oppskrift fra Sandnesgarn sine retro-oppskrifter, i heftet Mix Tema 21, «det første året».

Kjolen er strikket i minste størrelse  i garnet Mini Duett. Resultatet ble bra, MEN: det garnet gjør alt mye større etter min mening. Denne kjolen kan brukes av en 2-åring! Garnet er for mykt og «går ut» mens man strikker. Så nå er jeg helt ferdig med det garnet, heretter enten ren ull eller bomull til klær med fasong!

Uansett, kjolen ble fin, men siden den ble så stor, så måtte jeg hekle noen pyntekanter for å forme den til riktig fasong.

Jeg heklet fastmasker rundt armshullene og kragen, og noen pyntekanter rundt bærstykket. Hva syns du? Jeg ble mye mer fornøyd med en gang! Kragen laget jeg av dobbeltstaver, deretter en luftmaske-omgang for litt ekstra dekor.

Advertisements

Responses

  1. Nydelig kjole. Jeg stod å så på det heftet for noen dager siden, men kjøpte et annet i stedet, skal virkelig vurdere å kjøpe den, nå må bare venninne mine slutte å bare produsere gutter, kjoler er alltid mer gøy å lage.

Kategorier