Publisert av: mholstad | august 9, 2010

Baby sparkebukse i Dale Royal Alpakka

I det siste har jeg hatt uflaks! De tingene som jeg lager til meg selv, det vil si klær, de blir ikke slik som jeg hadde sett for meg. Så derfor fant jeg ut at jeg heller skal lage babytøy til venninner. De er noe lettere å gjøre fornøyde:) Jeg fant denne buksen på bloggen hekta på strikk. Den er fra Sandnes Garns Lanett Baby. Syntes den var så søt, at den måtte jeg bare lage.

Jeg strikket den i det nye garnet fra Dale, Royal Alpakka på pinner 3. Det garnet er virkelig mykt! Jeg ble veldig fornøyd, så det garnet blir den nye alpakka-favoritten til babytøy fremover.

Jeg har valgt å droppe knappestolpen midt foran, siden jeg syntes det ble litt kjedlig å strikke frem og tilbake allerede 5cm fra skrittet. Så jeg juksa litt.

Istedenfor knappestolpe har jeg laget vanlige seler med knapper på skuldrene. Jeg ser for meg en liten lomme foran på brystet, og en søt kant rundt hals og armshull. Dersom den skal gis til en jentebaby tror jeg det blir feminine heklekanter. Jeg er allerede ferdig med selve buksen, så jeg skal straks legge ut nye bilder – så snart den er montert.


Responses

  1. Heisann,

    Så mye fint du lager!!! Har du tips til garn som passer til Just enough ruffles-sjalet du har avbildet? Har lastet ned oppskriften etter jeg så sjalet hos deg. Kommer til å bli en fin presang til min søster =)

    Hejdå.
    Cathrine

    • Hei Cathrine,
      takk for mail:) Du er sikkert godt igang med sjalet nå. Uansett, personlig synes jeg Paris ble veldig bra, men det er også kult å bruke en angora-variant. Jeg laget ogå et hvor jeg strikket hele i perlestrikk, i melert garn – det ble ganske så kult! Lykke til:)


Legg igjen en kommentar

Kategorier

