Publisert av: mholstad | oktober 31, 2010

VM luer til vintern

Jeg synes VM-luene for neste års ski-vm er veldig fine, så jeg måtte lage en til samboern og en til meg selv. Jeg gjorde en litt annerledes vri på luen til meg selv, og brukte den mørke rosafargen til hovedmønsteret heller enn den lyse. Da kommer den til å passe bedre til vintertøyet, rett og slett. I tillegg har jeg laget vanlig vrangbord over ørene, fordi jeg synes den blir for liten når den skal brettes opp og syes inn.

Anbefaler å strikke luen lenger på toppen, før fellingene starter, enn det oppskriften tilsier, spesielt i herrestr L-XXL.       Slik ble herrevarianten før oppleggkanten syes.

Nå skal det skal lages dusker. Tror kanskje det kommer til å bli noen pannebånd også.

Legg igjen en kommentar

Kategorier

