Publisert av: mholstad | februar 20, 2011

En ufo er ferdig! Vest fra Rauma i alpakka.

Jeg begynte på en vest en påske for sikkert 2 år siden, og vet ikke helt hvorfor den ble lagt i en pose bakerst i skapet – men det ble den. Så tok jeg den frem her om dagen og tenkte at det var sikkert strikket feil i mønsteret og at jeg derfor hadde mistet motivasjonen. Men neida, her var alt korrekt, og humøret steg med en gang!

Dette er etter oppskrift fra Rauma. Jeg har strikket den med Sandnes Alpakka, på pinner nr 4. Mønsteret er veldig enkelt og effektfult.

En utfordring dukket opp da jeg skulle begynne med hals og ermekanter: tom for garn! Så jeg raste avsted til garnbutikken i håp om å finne noe som kunne matche. Jeg valgte garnet Fin,  50% silke og 50% alpakka. Garnet er håndmalt, så hvert nøste er forskjellig.Det ble en melert variant med grønn/turkis/beige som hovedfarger. Det ble ikke så værst, men det er et eller annet med det å vite at dette er second best…men jeg har brukt den, og jeg er fornøyd med løsningen.

Garnet Fin er utrolig mykt og deilig. Kragen strikket jeg med dobbelt garn.

…og slik ser ryggen ut.

Legg igjen en kommentar

Kategorier

