Publisert av: mholstad | april 6, 2011

Hadde noen vårkluter liggende, gitt…

Med mer sol og mer dagslys øker arbeidslysten og energien. Jeg fant ut at jeg skulle ta et oppgjør med meg selv og alle prosjektene – målet var å sortere alle prosjekter i kategorier som: 1)Dette kommer jeg til å gjøre ferdig 2) dette kommer jeg ikke til å gjøre ferdig – kast 3) Dette kommer jeg ikke til å gjøre ferdig, men det gjør altfor vondt i sjela å kaste det allerede, og til slutt sortere garn etter ull o g bomull. Blanke kasser var kjøpt inn, og jeg var klar for oppgjørets time. Men så fant jeg disse, de hadde jeg glemt! Det var så gøy å se noen ferdige saker i alle disse posene, at det rett og slett ble mer strikking og ingen rydding. Ivertfall ble strikkelysten stimulert, det er da noe – prøver meg på rydding en annen dag. I mellomtiden poster jeg disse enkle klutene i deilige vårfarger. Den lyserosa er strikket slik:

Legg opp ønsket antall masker i bomullsgarn, ca 60 masker på pinner 3,5. 1. omg: 1 rett, 1 vrang omgangen ut. 2. omg: rett. Gjenta disse 2 omgangene til 50 gr bomullsgarn er brukt opp.

Ferskenfarget og lime er heklet i staver, etter oppskrift fra boken Enkel hekling. Det er den lilla også, men her er stavene heklet i bakkant, så det blir en helt annen effekt. I boken finnes det enda flere oppskrifter på kluter, så jeg skal definivt prøve meg på flere etterhvert.

Legg igjen en kommentar

Kategorier

