Publisert av: mholstad | april 6, 2011

Heklet teppe fra mamma er kommet i hus!

Jeg er så glad i det nye heklede teppet – og i mamma! Tenk at hun ville lage dette til meg! Jeg er så glad! Ta en titt, og se så fint det passer i sofaen vår.

Teppet er heklet etter mønster fra Garnstudio, gratis her, i garnet Delight – som kommer i mange herlige varianter.

Se på de fine fargene!

Jeg er svært svak for de lilla og rosa variantene. Se på disse…

De heklede sorte kantene rundt er superfine og gjør hele teppet ekstra elegant!

Vakkert! Har forsøkt å få frem alle fargene her.

TUSEN TAKK, MAMSEN!!

Responses

  1. Helt nydelig, Marita!

  2. Kjempe fint teppe! Har så lyst på dette jeg også..

  3. Så fiiint! 🙂

  4. Ååå… Så nydelig! Vet du hvilket garn det er heklet med? Og hvor lang tid hun brukte på det? Et sånt et vil nemlig jeg også ha;)

    • Hei,og takk for hilsen. Mamma brukte det anbefalte garnet og oppskriften fra garnstudio. Jeg tror hun brukte en størrelse mindre i heklenål for å få det litt fastere. Hun brukte kanskje 8uker eller noe sånt,men det som var tidkrevende var å sy det sammen. Hun heklet det sammen for å være nøyaktig. Til og med min far syntes hun satt lenge på kveldene for å montere det ferdig. Jeg elsker det teppet,så tror hun syns det var verdt det. Lykke til 🙂

  5. Hadde jeg vært din mor hadde jeg nok beholdt det selv;)) Jeg har sett oppskriften på garnstudio, men synes fargene i ditt var enda penere. Kanskje bare fordi det passa så godt inn hos deg;) Det var oppmuntrende mtp. tidbruk – selv om jeg er nybegynner og kanskje må beregne dobbel tid. Men ja, det får bli mitt neste prosjekt:) Takk for tipset med heklenåla!


Legg igjen en kommentar

Kategorier

