Publisert av: mholstad | april 25, 2011

Påskesjal, eller vårsjal – for en herlig vår!

Jeg fant en frisk oransje/fersken/gul/rosa-variant av Sandnes mini duett – og som vanlig når jeg ikke vet hva jeg skal lage, ja – da blir det som regel et sjal:)

Jeg så for meg et stort, rysjete, friskt og lett sjal. Så da var det egentlig bare å skape det jeg ville ha. La opp ca 100 masker på p nr 5, strikket på måfå noen runder, økte etterhvert for hver 5. maske for å få litt fasong på det.  Det ble både rett og vrangstrikk – etter humøret.

Jeg liker så godt havskum-mønster, både å strikke det – og se på det etterpå, så jeg bestemte meg tidlig for at rysjen skulle være i havskum. Videre økte jeg for hver maske på 2 omganger etter hverandre, slik at jeg var sikker på at det ble en ordentlig rysje/volang.

Deretter strikket jeg havskum-mønster som på babyteppet som jeg har postet her tidligere. Avsluttet med noen omganger rillestrikk før jeg felte av – en fryktelig laaang omgang.

Veldig enkelt, og jeg er ganske så fornøyd:)

Legg igjen en kommentar

Kategorier

