Publisert av: mholstad | august 29, 2011

Hentesett fra Dale i Safran

Det er flere venninner som får barn i disse dager, og 2 av de hadde begge fått dette settet i gave. Jeg synes det var superfint, og fant ut at jeg skulle lage det i sommergave, så valgte å bruke Safran. Jeg synes mønsteret kom enda bedre frem med bomullsgarn, samtidig som det ble veldig luftig og lett.

Her er armene. Fint mønster, eller? Det ser kanskje komplisert ut, men det er det ikke.

Jakken var veldig kjekk å lage – ble faste og fine riller med Safran.

Her er hele settet ferdig, eller det vil si, jeg skal få tatt et bilde av luen å legge ved. Den er veldig søt!

Responses

  1. Dette var et nydelig sett.
    Er det veldig vanskelig å strikke?

    • Hei Wenche,
      Dette settet var veldig enkelt! Tenkte lage jakken på ny nå i større størrelse, den er så fin. Gikk veldig raskt, enkelt mønster. Anbefaler bomullsgarn, synes mønsteret kommer bedre frem enn med evt ull. Lykke til!

      • Tusen takk for svaret. Ja, det er nydelig jakke og det var veldig fint i bomullsgarn. Jeg tenkte å prøve meg på en jakke. Da strikket jeg i safran som du har gjort.
        Gleder meg til å begynne. Ha en fin dag videre
        Hilsen Wenche


Legg igjen en kommentar

Kategorier

