Publisert av: mholstad | august 30, 2011

Hekling i sommersol

I boken Hekling i sommersol er det mange fine topper  og overdeler. Jeg har lenge ønsket meg en heklet vest/topp til å ha utenpå singlets og bluser. Så da falt valget på denne saken. Jeg var noe bekymret i starten, siden hekling etter oppskrift er det jeg gjør minst. Det viste seg at det gikk helt fint. Det var faktisk ganske enkelt, også gikk det jo så fort! Heklet toppen i str M, og den er stor i størrelsen. Jeg skulle nok ha tatt den en str mindre…. Og det kan det hende at jeg ordner, siden jeg ikke er helt fremmed for å lage en til. Jeg heklet den i Mandarin Petit, og det garnet ville jeg nok brukt igjen.

Man starter med overdelen på forstykket, og deretter er det bare frem og tilbake med en enkel omgang som gjentas hele veien.

Slik ser den ut i nesten ferdig utgave. Stroppene ble riktig fine, så de skal jeg huske på til andre ting hvor jeg behøver en pen stropp.

Responses

  1. Hei. Jeg har funnet din blogg i dag. Masse fint du lager 🙂 Og toppen blir nydelig 🙂 Skal følge din blogg videre 🙂

    Mvh
    Aleksandra

    • Hei Aleksandra, takk for hilsen, så utrolig hyggelig! Nå skal jeg titte på din blogg:) Ha en super dag! Hilsen Marita


Legg igjen en kommentar

Kategorier

