Publisert av: mholstad | november 27, 2011

Julegaver i produksjon! Hexagon!

Jeg leser til eksamen om dagen, og da er det ikke måte på som strikkeidèene svirrer rundt i hodet. Jeg har forsøkt å komme i gang med julegavene lenge, men kreativiteten har bare ikke vært der – før nå!

 

Så på to små, sene kvelder (kan jo ikke gå å legge seg før man ser endelig resultat) produserte jeg 1 stk julegave.

Jeg laget altså hexagon tøfler etter denne oppskriften. De er svært enkle å lage. Man hekler 3 ruter per tøffel, hekler såle og vips så er den ferdig.

Jeg brukte fritidsgarn og heklenål 5,5, da passer de til en damefot.  Forbruk: 1 nøste hvit, 1 nøste lys blå, litt mer enn 1 nøste mørk blå.

Så tovet jeg de 1 time på 40 grader, men vaskemiddel – ikke skyllemiddel.

De kunne strekkes relativt mye, så jeg tilpasset de til en38/39 – de kan kanskje toves en gang til, men det tør jeg ikke.

Jeg vurderer nå om jeg skal sy såle under de eller ikke…. Mener jeg har noen gamle skinnskjørt et sted som jeg kan klippe såler av. Har egentlig mest lyst til å begynne på neste par:)

Responses

  1. Kjempeflotte tøffler, heldig den som får disse under juletreet.
    Lykke ti med eksamen, og ønsker deg en koselig advendtstid.

    • Takk for koselig hilsen, Yvonne:)


Legg igjen en kommentar

Kategorier

