Publisert av: mholstad | desember 27, 2011

Strikkelue i Hubro havnet også under et juletre i år

Jeg fikk boken Strikkelyst i posten her i november – og det var jo perfekt timing mtp julegaver. Luer er alltid stas å lage og å få,  så gleden var stor da jeg så at det var oppskrift på flere luer i tykt garn.

Jeg valgte meg denne:

Denne er strikket i Hubro på pinner 9 – da går det unna.  Jeg kjøpte 3 nøster, og da hadde jeg nok til 2 luer med dusk.

Anbefaler å strikke den noe fast, siden jeg har rekt opp 2 ganger fordi de ble for store. Jeg tror kanskje det er en feil i oppskriften, jeg fikk ikke mønsteret til å stemme etter flertallige ganger med opprekking (men det kan være meg det er noe galt med) – til slutt strikket jeg etter sunn fornuft ved å titte på bildet. Da gikk det bra!

Det ble en lue under et juletre og en til meg selv:) God jul:)

Legg igjen en kommentar

Kategorier

