Publisert av: mholstad | februar 12, 2012

Glemte at jeg har laget dette settet!

Ja, det hjelper å rydde litt i sysakene… Fant dette settet fra Drops, strikket i Drops Merino, bestående av bukse og omslagsjakke.

Her finner du oppskriften, og slik ser settet ut hos Garnstudio.

Jeg må jo helt klart pynte det litt. Angrer nå på at jeg ikke valgte en annen farge, men der og da visste vi ikke hva det ble. Jeg vurderer flere løsninger:

1) Strikke blondekanter i rosa tynn alpakka som jeg syr på

2) Hekle hvite eller rosa kanter rundt som i oppskriften

3) Hekle grå blondkanter i samme fargen, men lage de noe større og feminine enn det som er på bildet

Hva tror du?

Underveis tenkte jeg hele tiden at jeg kunne gi det bort, men akkurat nå så vil jeg gjerne se det i bruk selv:)

Settet strikkes på pinner nr 4, så det går veldig raskt. Ikke mange omgangene på dette benet her. Garnet er så mykt, og siden det er strikket i riller hele veien, er settet svært elastisk.

Kan virkelig anbefales!

 

 

 

Responses

  1. Heisann!
    Så mye fint du har laget!
    Om det hvite hentesettet er til frøkna som kommer i mai – så ville jeg freshet opp dette gråe settet med en kant i lys og mørk rosa eller hvitt.

    • Hei Hege, takk for god anbefaling! Kanskje litt mørk rosa ville gjort seg i tillegg, ja. Så ikke alt er lys rosa;)Skal nok klare å finne frem litt i garnlageret og teste:)

  2. Så enkelt og vakkert. Nydelig farge til gutt og jente, du kan jo hekle eller strikke blondekant i hvilken som helst farge.
    Ekstra gøy å stikke til egen baby selvsagt:) Gratulerer!


Legg igjen en kommentar

Kategorier

