Publisert av: mholstad | mars 11, 2012

Nytt havskumteppe i alpakka

Havskumteppe i alpakke er en super barselgave – enkelt og raskt og strikke!

En god venninne har termin i disse dager, så den kommende gutten har allerede fått dette teppet.

Teppet er strikket etter min egen oppskrift, bare at jeg denne gang brukte pinner nr 6, og strikket en rille mer i kontrastfarge.  Teppet ble noe større, men med dobbel alpakka er det fortsatt tykt og godt.

Det gikk med ca 11 nøster Drops alpakka.

Det er 8 masker til kantmasker i hver side, som hele tiden strikkes rett.

Responses

  1. Nydelig teppe!

  2. Hei!
    Nydelig babyteppe 🙂 tenkte jeg skulle prøve meg på det.Men lurer på hvor mange nøster i hver farge som går med?

    mvh. Anita

    • Hei Anita, takk for hyggelig hilsen. Har akkurat begynt på et nytt havskumteppe selv.
      Jeg kjøper da 11 nøster og fordeler de slik: husk at du strikker med dobbelt garn hele veien.
      3 farger til de store feltene, 3 nøster av hver av hver farge
      1 farge mellom bordene om du vil, da bruker jeg to nøster til det.
      Så strikker jeg bare til det er tomt.
      Nå strikker jeg med Tynn Alpakka, på pinne 4,5, så jeg tar det jeg har for hånden. Ser ut til å bli bra.
      Lykke til!


Legg igjen en kommentar

Kategorier

