Publisert av: mholstad | april 20, 2012

Enda et havskumteppe!

Jeg må jo ha mitt eget havskumteppe, så det ble handlet inn Tynn Alpakka fra Du Store Alpakka. Jeg lette egentlig etter Drops Baby Silk  Alpakka, men det var så lite utvalg i farger, så da ble det dette.

Jeg så raskt at det ble noe større enn jeg hadde tenkt, selv om jeg strikket på pinne nr 5, men la gå. La inn striper mellom hver farge i hvitt, hvor jeg strikket glattstrikk på rangen, slik at det ble tettere riller på retten. Jeg kjøpte 11 nøster slik jeg pleier, og begynte på alle, men hadde nesten hele nøster til overs i hver farge. Tror jeg skal lage en mariusbody eller noe slikt av de.

Synes det ble ganske så koselig oppi kurven… skal ta noen flere bilder av teppet etterhvert.

 

Responses

  1. Hei. De havskumteppene var nydelige! Er det lov å be om oppskriften? Hvordan er størrelsen på teppet og hvor lang tid bør en regne? Jeg er litt på etterskudd da barnet det er tenkt til alt er født for ti dager siden 😉

    • Hei Karen,
      Så hyggelig at du tittet innom. Gratulerer med babyen!!Klart du kan be om oppskriften! Og det tar ikke lang tid. Du strikker dette på noen gode kvelder,tror jeg har strikka alle på under 2uker,og da har jeg ikke vært spesielt effektiv.
      Oppskriften finner du her: https://maritasverden.wordpress.com/2011/01/30/babyteppe-i-havskummønster-med-oppskrift/

      Anbefaler å bruke pinne 5 eller 5,5 spesielt om du har litt dårlig tid. Jeg er veldig fornøyd med drops baby silk alpakka og tynn alpakka. Vanlig alpakka synes jeg loer og blir ukontrollert stort. Tror merino og Babyull blir bra også.
      Det siste jeg laget i rosavarianter har jeg dampet godt,og formet det litt. Det er nå drøye 1x1m,så stort og godt. Siden det er dobbelt garn går det raskt.
      Lykke til,du rekker fint å lage et slikt til mini:)

      • Tusen takk for svar! Er enig med deg med at utvalget av farger i alpakkasilk er dårlig, men elsker garnet og endte derfor opp med det. Jeg har strikket er sett med genser og bukse til datteren min i det garnet, disse klærne har hun brukt siden september i fjor og bruker de enda. Hun har kravlet rundt i steiner og sand, og jeg har vaske de utallige ganger på 30 grader ullvask. De er like fine enda, selv om det står på garnet at det ikke tåler vaskemaskin, kun 30 graders håndvask 🙂

        Fargene jeg endte opp med tror jeg faktisk er nøyaktig de samme som du har på det teppet med oppskriften. Det var helt tilfeldig, men jeg såg det da jeg tok frem pinnene å skulle begynne nå i kveld. Startet med lilla og tenkte å ha grått på rillestrikken mellom. Nå har jeg akkurat begynt på bølgestripe nr to, så ja du har rett, dette går fort!

        Har ikke så mye tid til å strikke på, men statser på en time bort i mot hver kveld å at jeg er ferdig innen to uker 🙂 🙂


Legg igjen en kommentar

Kategorier

