Publisert av: mholstad | april 24, 2012

Ja, jeg elsker havskumtepper!

Da er teppet vasket og lagt i fasong. Ble jo veldig fornøyd med dette, da:)

Jeg brukte altså Tynn Alpakka, pinne nr 5,5 og la opp etter oppskriften her på bloggen. Eneste endringen jeg gjorde, var å strikke 10 kantmasker istedenfor 8. Teppet ble raskt noe større enn  de jeg strikket tidligere, og jeg brukte langt mindre enn 11 nøster. Har 5 nøster til overs, hvor såvidt 4 er på begynt på. Det vil si ca 1 nøste til overs i hver farge.

Teppet ble godt over metern bredt og langt, det kommer jo litt an på hvor mye man strekker det i våt tilstand. Teppet ligger nå til tørk, så spent på om det holder fasongen slik jeg ønsker. Det er ganske tungt,  så ved å henge det opp innimellom vil jeg tro at det holder fasongen godt og ikke går for mye sammen.

Som tidligere nevnt strikket jeg de hvite bordene i glattstrikk fra vrangen, slik at de ble noe tettere fra retten. De er strikket over 4 omganger istedenfor bare 2.

Da legges dette pent oppå «ladet» som min mor og jeg sier, og tar fatt på neste prosjekt. Det kommer en liten ferskenfarget sommerdress her i løpet av dagen.

Det kom spørsmål om hvordan kantene er på teppet, så her kommer bilde av det.

Responses

  1. Hei! Kom over bloggen din når jeg søkte etter havskummønster på Google. Kjempefin blogg du har og så nydelig teppe! 🙂 Hvilke farger/fargekoder har du brukt?
    Jeg er forresten fra Ulsteinvik jeg også, artig! 🙂

    • Tusen takk, Susanne! Morsomt at du er fra Ulsteinvik!!! Jeg husker ikke hvilke farger det var, beklager. Det var ivertfall ikke så mange varianter av disse fargene, en rosa, en fersken og en lys lilla. Håper du fant noe som passet:)

  2. heisann, dette var veldig fint og nydelige farger, du husker ikke tilfeldigvis hvilke farger du brukte, ser det er 35 % på drops fra 1 mai så da må jeg hamstre:)

    Hilsen Karina

    • Hei Karina, beklager, det husker jeg ikke…

      • Hei.
        Ja, et virkelig fint teppe med fine farger.
        Det er noe nytt for meg som har strikket det i helt hvitt.
        Nå har jeg sett en annen måte å gjøre det på og det
        var rett og slett nydelig.

  3. hei.
    Det var nydelige tepper du har strikket. Jeg vil bare
    spør om du har strikket med dobbelt garn??
    Det var fine farger også.


Legg igjen en kommentar

Kategorier

