Publisert av: mholstad | april 25, 2012

Kan ikke bare strikke rosa, må ha litt fersken også.

Denne lille dressen fra Sandnes strikket jeg en gang for lenge siden, sikkert 10 år siden. Jeg har tenkte på den i ettertid og lette etter oppskriften, uten hell. Heldigvis kom den tilbake nå i siste heftet fra Sandnes Garn, Mandarin Petit nr 1206. Veeeldig mye fint i det heftet, blir garantert mer derfra. Den er superrask å strikke, den er variert med både strikk og hekling – og ikke minst supersøt. Denne lager man på noen kvelder.

Jeg valgte å strikke den i det nye garnet fra Dale, Vipe. Det var så mange fine farger å velge mellom i det garnet. Er veldig fornøyd med garnet siden det er mercerisert og noe blankere enn mandarin petit.

Den heklede overdelen er akkurat passe vanskelig for en amatør-hekler som meg, likevel ser det passelig avansert ut:)

Det er også en søt enkel heklet kant rundt bena. Her skal jeg nok tre i en sløyfe, siden de er veldig vide.

Nå kjøpte jeg selvfølgelig for mye garn, brukte 3 nøster, og har igjen 3, så da blir det sokker, jakke eller lue eller smekke – masse fint tilbehør i oppskriften.

Dressen har knapperad i ryggen, ikke så lett å se her, men det skal altså 4 knapper på plass her. Knappehullene er allerede heklet inn i kantmaskene.

Advertisements

Responses

  1. Denne var utrolig søt!

Kategorier