Publisert av: mholstad | mai 7, 2012

Fuglemammas omslagsbody

Jeg har hatt denne liggende som en liten UFO i en pose en stund, og endelig kom lysten over meg til å montere den.

Denne er strikket i alpakka etter oppskrift fra boken Myk Start. Strikket på pinner 2,5 for å få den liten og nett til en nyfødt. Jeg la den mot en body i str 56 (JOHA) bare til sammenligning, og før damping er de relativt like i str.

Etter damping ble den noe videre, den går veldig sammen siden det er vrangbordstrikk. Syntes det ble vel mange knapper å sy i, så jeg gjorde en liten vri inni.

Jeg heklet noen omganger luftmasker, ca 30 på krok 2,5, som jeg knyter sammen istedenfor knapper. Tror det blir mer behagelig, også er det mye enklere og raskere å lage:)

Jeg ser mange har brukt trykknapper i skrittet, men jeg synes det ble ganske så søtt med rosa knapper, jeg da.

Så da er denne pent brettet og lagt i bag’en. Hva mer kan jeg rekke å lage mon tro?

Responses

  1. Kjempeflott omslagsbody! En baby som er skikkelig heldig som får være varm og god. 🙂 Digger den boka! 🙂

  2. Hvordan vet du når du skal strikke rett og når du skal strikke vrang? Syntes det er så innmari vanskelig å huske hvor jeg strikket hva, og spesielt siden man må øke masker for hver pinne på begynnelsen. Dessverre har det endt med at jeg har måte tatt det opp igjen 7 ganger!! Arg!! 😦 Kan du hjelpe meg med noen tips?

    • Heisann Lisa,
      så synd at du har måttet ta opp igjen 7 ganger, man mister jo motet lenge før det – ivertfall jeg! Jeg er usikker på hva du mener, men jeg forsøker å hjelpe deg. Når jeg øker så tenker jeg ikke så mye på hva det er, for det er 2 rett og 2 vrang, så mye feil blir det ikke uansett, bare for å berolige deg. Du kan eventuelt øke på slutten av hver pinne, da ser man kanksje lettere hva man skal øke. Jeg gjorde nok noen feil underveis,men korrigerte på neste omgang, eller lot det være feil. Så mitt tips er: Øk en rett maske på begynnelsen, og «korriger» på neste omgang der det blir nødvendig. Kan dette ha vært til hjelp mon tro?
      Lykke til !


Legg igjen en kommentar

Kategorier

