Publisert av: mholstad | september 18, 2009

Djevellue fra boken Myk Start – superenkle å lage!

IMG00186Jeg har tidligere kommentert boken Myk start, hvor gode og enkle oppskrifter det er i den. Det må jeg poengtere enda en gang. Jeg forsøkte meg på noen djevelluer på vei til USA, og resultatet ser du her.  Jeg har laget de i alpakka, i merino, i svale og i sisu – alle like fine. Luene er enkle å pynte, her har jeg heklet en kant fastmasker rundt, og heklet snor til knyting. Luene er gitt bort i gaver, og ble svært godt mottatt.  Denne oppskriften anbefales på det sterkeste! Sitter som et skudd!


Svar

  1. Hei. Denne luen likte jeg. Har strikket «djevelluer» før, men dette var en ny variant. Kan du sende meg oppskriften? Har en bunt hjemmespunnet, naturfarget merinoull som er tiltenkt en lue. Det er ikke jeg som har spunnet og farget. Garnet kommer fra en gard på Kvam i Gudbrandsdalen, fra merinosau. Og hvor får jeg tak i boka «Myk start»?

    Vennlig hilsen en som liker å strikke, Lise.

    • Hei Lise Marie, oppskriften er fra boken Myk Start. Oppskriften er helt genial siden man bare strikker riller hele veien i noen omganger, og deretter syr den sammen. Gjort på en kveld:)


Legg igjen en kommentar

Kategorier